Dit zeggen uw collega's over de kim-versie van Veilig leren lezen

‘Een veelzijdige methode die kinderen enthousiast maakt voor het lezen’

‘Een veelzijdige methode die kinderen enthousiast maakt voor het lezen’

Jeanette van der Wielen, bs De Bolderik in Hank

"Vorig jaar had ik weliswaar een sterke groep, maar deze resultaten had ik in al die jaren dat ik voor de klas sta nog niet gezien."

Lees verder
‘Ik sprong een gat in de lucht bij die resultaten’

‘Ik sprong een gat in de lucht bij die resultaten’

Sofie Baten, leerkracht De Kriebel in Deurne (Antwerpen)

Vorig jaar in mei las ongeveer 60% van de kinderen op AVI M3-niveau. Met Veilig leren lezen kim-versie zit nu al 85% van de kinderen op dat niveau. ‘Ik sprong een gat in de lucht bij die resultaten.’

Lees verder
‘Veilig leren lezen kim-versie kent heel veel variatie.'

‘Veilig leren lezen kim-versie kent heel veel variatie.'

leerkracht De Sprankel in Beervelde (B)

De overgang van de 2e maanversie naar de kim-versie van Veilig leren lezen was voor Imka en haar leerlingen een behoorlijke stap, maar nu zou ze niet meer zonder willen: ‘Veilig leren lezen kim-versie kent heel veel variatie.'

Lees verder
'Ze stijgen soms wel twee AVI-niveaus.'

'Ze stijgen soms wel twee AVI-niveaus.'

leerkracht De Lisblomme in Lissewege (B)

Carla werkt sinds schooljaar 2014-2015 met Veilig leren lezen kim-versie. De nieuwe didactiek was even wennen, maar ze geeft nu les met een andere dynamiek. En de kinderen maken enorme sprongen in het vlot lezen. 'Ze stijgen soms wel twee AVI-niveaus.'

Lees verder
'De kinderen leren écht eerder vlot lezen'

'De kinderen leren écht eerder vlot lezen'

Leerkrachten KBS Laurentius in Breda

KBS Laurentius in Breda werkte in schooljaar 2014-2015 voor het eerst met Veilig leren lezen kim-versie. De leerkrachten Karen Stoopen en Jolanda Pigmans vinden dat de methode de leerlingen sterk motiveert in het leren lezen. Daardoor halen ze óók nog eens betere resultaten.

Lees verder
‘Vlotter lezen door zoemend lezen’

‘Vlotter lezen door zoemend lezen’

Olga en José, De Molenwiek in Haarlem

"We zijn heel erg blij met de vernieuwde didactiek en trots op onze leerlingen! Om de dag komt er een letter bij. Leerling Jenna kan al echt vlot lezen!"

Lees verder
'Stapeling van letters is voor zowel zwakke als vlotte lezers heel prettig'

'Stapeling van letters is voor zowel zwakke als vlotte lezers heel prettig'

intern begeleider KBS Laurentius in Breda

KBS Laurentius in Breda start schooljaar 2014-2015 met de kim-versie van Veilig leren lezen. Waarom kiest de school na jarenlange ervaring met de huidige versie opnieuw voor Veilig leren lezen? We vroegen het intern begeleider Hélène Emmen.

Lees verder

Deel met anderen