Veilig leren lezen en wereldoriëntatie

Met Veilig leren lezen kim-versie leren de kinderen niet alleen letters en woorden lezen, maar oriënteren ze zich ook op de wereld om hen heen. Ze maken kennis met thema’s als techniek, theater, muziek en natuur. Bij het thema Hoe kan dat? gaan de kinderen proefjes doen en maken ze daarvan een verslagje.

Wereldoriëntatie in Veilig leren lezen kim-versie

Wereldoriëntatie in Veilig leren lezen kim-versie

Meer weten over Veilig leren lezen en wereldoriëntatie

Lees meer over de samenhang tussen Veilig leren lezen en wereldoriëntatie in onderstaand artikel. Dit artikel is een ingekorte versie van een langer artikel over de samenhang tussen Veilig leren lezen en wereldoriëntatie. U kunt dit artikel vinden op onze artikelenpagina.

De Zaken 3-4

Met Veilig leren lezen bied je wereldoriëntatie volledig geïntegreerd aan. Wil je méér, dan sluit De Zaken 3-4 naadloos aan op Veilig leren lezen. Ook ideaal voor combinatiegroepen 3-4!

Met De Zaken 3-4 bereid je je leerlingen goed voor op de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en natuur & techniek. In deze methode komen de kerndoelen van ‘oriëntatie op jezelf en de wereld’ geïntegreerd aan de orde. Filmpjes en animaties brengen de lesstof helder over en met interactieve oefeningen betrek je je leerlingen actief bij de les.

Deel met anderen